• 07gru2016

    Przyzwyczailiśmy się, że nasze dane znajdują się w bazach i systemach prowadzonych przez administrację i różne instytucje. Wszystko można znaleźć w sieci lub sprawdzić w wygodnej aplikacji. Po co więc umieszczać tabliczkę z adresem na budynku skoro nawigacja doprowadzi nas do celu? To bardzo ważne, a nieprawidłowe umieszczenie numeru porządkowego lub jego brak to wykroczenie za które możemy odpowiadać.

    Z danych gromadzonych w urzędowej bazie adresowej korzystają służby ratunkowe, dostawcy, listonosz, a nawet nasi znajomi chcący nas odwiedzić. Jeżeli do dostarczenia jest zamówiona książka, to, że poczekamy 15 minut dłużej może wydłużyć pracę jedynie kuriera lub listonosza. Gdy wzywamy pomoc i ratownicy w rzędzie identycznych domów poszukują wskazanego w zgłoszeniu numeru sprawa robi się poważna. Chodzi o bezpieczeństwo nasze lub naszych bliskich.

    W akcjach ratunkowych liczy się każda sekunda, dbałość o poprawne dane adresowe oraz oznakowanie budynku tabliczkami z numerem i nazwą ulicy to nasz obywatelski obowiązek, który w istotny sposób ułatwia pracę strażakom, dzięki czemu straż pożarna szybciej rozpoczyna akcję ratunkową – podkreśla st. kpt. Karol Kierzkowski, oficer prasowy Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego PSP.

    Pozytywnym przykładem gminy wiejskiej, która zadbała o prawidłową numerację, jest Kamionka w powiecie lubartowskim (woj. lubelskie). Tam stanęły nawet tablice informujące o zakresie numeracji domów przy danej drodze (np. od 25 do 48) – informuje Radosław Szczęch w Dzienniku Wschodnim.

    O ważności danych adresowych od kilku miesięcy informuje GUGIK, który prowadzi kampanię „Każdy adres jest ważny”. Celem naszych działań jest zwiększenie świadomości dotyczącej ważności danych adresowych wśród urzędów gmin oraz ich mieszkańców. Dzięki dotychczasowym działaniom coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że informacja o adresie to nie tylko zapis urzędowej bazie. Strażaka Kamila bohatera kampanii poznały już tysiące osób – dodaje Jakub Giza rzecznik prasowy Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.

    W działania promujące dbałość o dane adresowe włączyła się również Państwowa Straż Pożarna, która wspólnie z GUGiK edukuje mieszkańców oraz pracowników gmin na terenie całej Polski realizując zadania kampanii „Każdy adres jest ważny”. W akcji czynnie bierze udział starszy kapitan Kamil Karpiński z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grodzisku Mazowieckim, praktyk, który na co dzień ratuje zdrowie i życie ludzi. Popiera on idee kampanii, sam doświadcza w swojej pracy błędów adresowych, więc wie jak ważne są poprawne i kompletne dane kiedy ważą się ludzkie losy.

    Poniżej przedstawiamy schemat informujący jak sprawdzić czy dany adres znajduje się w urzędowej bazie adresowej.

    Opublikowane przez admin @ 12:16 @ 1 983 odsłon



 



Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych. Możesz zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszych stron bez zmian tych ustawień, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Więcej szczegółów w dokumencie "Polityka prywatności".